22 november 2009

Het respect voor verpleegkundigen...


Beste vrienden en hackers,

Heden voel ik mij al een stukje beter dan de dag voor heden en zekerwijs veel beter dan de dag voor de dag voor heden. Ja, de huishond van het UZ heeft zijn verdiende stukje dikke darm toegeworpen gekregen vorige donderdag, volgens mij was het zelfs zoiets van "mag het iets meer zijn?" want een dokter kwam mij nadien vertellen, afin, dat het iets meer geweest is. Raar eigenlijk dat een mens (waartoe ik mezelf voor 't gemak ook maar reken) zoveel uitleg krijgt ivm een nakende mega-bloederige nooit geziene lijfsnijding en toch eigenlijk het meest vertrouwen heeft in de verpleegkundigen die je begeleiden op de afdeling. "Verpleegkundige" is trouwens volgens een madam-die-'t-kan-weten een betere term dan "verpleegster". En aangezien diezelfde madam mij als haar lastige patient cadeau kreeg zal ik dezelfde term maar gebruiken, ge weet maar nooit welk instrumentarium ze erop nahoudt om de patiënten kalm te houden. Hier op de VIP-afdeling van K12 gaat alles naar mijn aanvoelen redelijk smoooooooth. De bedbelletjes rinkelen dat het een lust is, de verpleegkundigen zweven dan met plateaus kaviaar, kreeft en oesters naar de kamer in tijdelijke nood...
Neen, alle gekheid op een balk. We hebben al vaak gehoord dat de witblousen en "'t onderwijs" nogal rap klagen en zagen. Over dat onderwijs spreek ik mij puur uit lijfsbehoud niet uit, ik heb daar teveel familie zitten. De witblousen daarentegen verdienen alle respect: lopen, vliegen, verzorgen, wassen, controleren, praatje maken, minder leuke dingen doen, ... het zou niks voor mij zijn, u kent mij. Ik ben beter in, heu, wacht even ik kom er wel op, dat zijn de medicijnen!

Cool runnings,

Emmanuel

6 opmerkingen:

Anoniem zei

en nu alles achter de " darm" is mogen we het eindelijk verklappen!!!!
DAT allemaal om al die kilos te veel, kwijt te geraken, voor zijn kerstpakje krijgt hij van van zijn ma in ieder geval een mooie collectie met
modische bretellen voor.......

Brô zei

Da's straf! Al terug online en precies geen haar verloren van uw humor en scribent-talent.
Groeten aan uw wit-blouzen daar!
Brô

Anoniem zei

En nu nog eens naar school,dan krijg je misschien ook nog respect voor het onderwijzend personeel!
Ikke

Anoniem zei

Herstel wel Manuuuutje, greetz Dimi

Anoniem zei

Yo de Manu,

Hopelijk ben je terug snel de 'oude' !!! Klees dat het stillekes aan toch een beetje beter gaat !! Volhouden gast !!!

We duimen voor een spoeidge revalidatie !!

Gr,

Joris en de rest van de 'de scheppers'

Brô zei

Manu,
als zelfs "De Schepper" er zich mee moeit... dan zit ge safe!

;o))