03 november 2009

Gemeentebestuur is de weg wat kwijt...


Beste mensen, we krijgen een sporthal! Jawel! Nee? Toch wel, of niet?!

Ik las in het grappen- en grollenbladje van de lokale CD&V dat het Schepencollege nu gaat bestuderen of de site van Kwartier Beervelde zou kunnen dienen voor sport-en recreatiedoeleinden. Daar zijn ze straf in op 't gemeentehuis, bestuderen en studies bestellen. Wat hebben we omtrent die problematiek zoal de revue zien passeren? De ene plek al geloofwaardiger en werkbaarder dan de andere: de Kollebloem (afschuwelijk slecht beheerd dossier dat bakken geld gekost heeft), de hallen van het vroegere Interbrew, de parking van dancing The Temple, de Bergenmeersen, sommigen fluisteren zelfs de terreinen van het ter ziele gegane Astra Zeneca... Om maar te zeggen: er wordt nogal wat bekeken en bestudeerd daar in kasteel Van Acker!
Noem mij maar een moeilijk manneke, maar da's allemaal met uw en mijn belastingsgeld of zie ik dat verkeerd?

Ik denk dat het Schepencollege de weg wat kwijt is en weer eens tot de ontdekking komt dat het hen aan een toekomstvisie ontbreekt. Laat ondertussen alle sportievelingen van Destelbergen en Heusden maar naar de buurgemeenten trekken voor hun wekelijkse indoor-sporten (de eerlijkheid gebiedt mij te vermelden dat de sporthal "light" Kristalbad wél goed gebruikt wordt maar verre van toereikend is). Ik ken mensen die wekelijks enkele keren naar Drongen en of Bloso Watersportbaan moeten trekken, http://www.routeplanner.be/ maakt u duidelijk wat voor een trip zoiets is.

Cool runnings,
Emmanuel

1 opmerking:

Unknown zei

Volgens mij zijn ze in Destelbergen aan het onderzoeken of ze hun kandidatuur voor de volgende olympische spelen zouden indienen. Daar zijn inderdaad verschillende sporthallen voor nodig. Het roeien kan het best in de vele vijvers in destelbergen. Heusdenkoers wordt dan de olympische wegrit i.p.v. het wereldkampioenschap. Voetballen kan bij FCD, het Rugby aan het Kristalbad evenals de jumping.
Hockey misschien op de tereinnen van KFCH (zien ze daar ook eens echte sport).
Hotelfaciliteiten zijn er voldoende, OCMW-rusthuis, nieuwe service-flats aan rechttegenover den Aldi.
De triatlon in de schelde, eerste zwemmen dan lopen op het slib en dan via de berm terugfietsen.
Zijn er nog andere sporten ? Ja, dan vragen we aan het college nog wel een onderzoekje ...