07 november 2009

Lelijk, lelijker, lelijkst.

Beste vrienden en vriendinnen, vooraleer sommigen hier ineens de schrikkramp krijgen dat ik namen zou prijsgeven die gelinkt zouden kunnen zijn aan de titel, fear not for I come in peace.


De digitale krant maakte vandaag kond dat het OCMW-paleis van Laken op de derde plaats staat van "lelijkste gebouwen in België". Nu past dat wel met al wat lelijk is aan de binnenkant.
Plots kwam bij mij het idee op dat onze gemeente volgend jaar wellicht ook eens kan dingen naar een ereplaats in deze ranking en wel met het geplande nieuwe dienstencentrum op het dorpsplein van Heusden? Inderdaad, het oude Gemeentehuis wordt afgebroken en vervangen door de betongeworden natte droom van het College en de architekt. Een wanstaltelijk gedrocht dat langs geen kanten past in het dorspgezicht. Vraag is natuurlijk of onze burgervader dat dorpsgezicht wel wíl behouden... Heusden moet mee met zijn tijd, tuurlijk, maar niet ten koste van haast megalomane bouwsels en bling-bling projecten... Op enkele jaren tijd gaat heel het rustige dorpsgezicht van ons Heusden veranderen in een wirwar van moderne gevels en veel te dure luxe-appartementen (je weet wel, van die ramen waar elke twee jaar een oranje brief voorhangt met "te huur" of "te koop").

Ik kan er zo moedeloos van worden...


Maar ach, voor u allen:
Cool runnings,

Emmanuel

1 opmerking:

Anoniem zei

ja emmanuel je hebt gelijk - het is lelijk en het zal lelijk blijven... apropos ik heb gedaan wat je zei en kijk ik ben anoniem
haha s..vrv