13 maart 2008

Puur jeugdsentiment

Speciaal voor mijn kleine broer enkele Jijbuis-filmkes met televisie-clipjes van toen we nog klein waren, vooral hij dan. De namiddagen met de Matchbox'kes op het tapijt voor de tv thuis, de weekends met de knikkers op het tapijt bij mémé en pépé, de zondagen bij de Jova Scouts, de woensdagnamiddagen op het terreintje achter 't huis voetballen dat de doelen er van neervielen... Ach, dat waren nog eens tijden. Fietsen op Meulestede, boelzoeken op Gentbrugge, suikerwafels verkopen aan diabetici op oud-Gentbrugge... Komt nooit meer terug. Tiens, dat werd mij vroeger ook wel vaak nageroepen, achteraf bekeken "en komt nooit meer terug!". De ritjes naar Mamy (M majuscule!) in Frankrijk, altijd eerst stoppen in Leuze, vanaf de grens "et maintenant on parle Français", les koei dans l'herbe enzo... We worden oud, vooral mijn broer dan.
Anyway, hier zijn de clipjes. Zij die jonger zijn dan ons raad ik aan beleefd te blijven en niet te lachen, zij die ouder zijn dan ons raad ik aan eens goed te bekijken wat voor hoogstaand materiaal er in die tijd al was op tv.

Cool runnings,
Emmanuel




2 opmerkingen:

Anoniem zei

één dezer zal zij die het kan weten eens een vervolg op bovenstaand artikel breien, some things never fade!!!

Anoniem zei

mdr c'est bien ton blog et genial biz noella