30 maart 2008

Juweel van een man vindt echte parel!

De kans dat je in een voor consumptie bestemde oester een echte parel vindt is volgens kenners 1 op 15000.
Gisteren overkwam mij deze zeer zeldzame gebeurtenis!
Bij gebrek aan mosselen hadden mijn broer en schoonzus oesters in huis gehaald. Op een gegeven ogenblik bijt ik op een hard bolletje. Meteen schoot mij het beeld voor ogen van een dramatische oesterjacht op volle zee met ruige mannen, tot de tanden gewapend met Browning's geladen met loodbolletjes-cartouche's. Toen reageerde mijn rechterhersenhelft met de dienstmededeling dat "tot nader order niet met lood op oesters geschoten wordt". Mijn linkerhersenhelft moest zijn ongelijk toegeven en een seconde later spuugde ik het vreemd voorwerp in mijn hand.
Wie schetst mijn verbazing, alsook die van mijn disgenoten, toen ik een klein pareltje in mijn handen bleek te houden.
Het onlokte bij mijn madam de spontane opmerking "voilà, dat scheelt u al vijhonderd euro voor mijn nieuwe ring". Eerlijk is eerlijk, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Wie weet welk belangrijk teken werd me hiermee gegeven? Ben op slag een ander mens geworden. Of gewoon mens, dat zou ook al een verandering zijn, nee?


Cool precious runnings,
Emmanuel

3 opmerkingen:

Brô zei

Geef toe, Brô: naast het feit dat het geluk is voor de 'h...ren en de b...ren' is 't wel nen fermen instuif geweest hé! De glascontainer zit wel vol, nu.
Afin, het weze u van harte gegund!

Zimbob zei

Wow! En geen Aprilvis.. euh oester?

Emmanuel zei

@ Zimbob:

Een echtigtechtig ware oester, man!

En baai de wee, leuk dat hier ook langskomt ;-)