23 maart 2008

Mega week-end!

We zijn volop bezig aan wat een zeer aangenaam week-end zal worden.

Eergisteren zijn mijn vrouw en ik wezen/weesten poolen in café Klein Ledeberg op Wetteren-ten-Ede. De kindjes hadden elk hun activiteit en wij dachten dus ons eveneens eens aangenaam te verpozen. Tussen de Duvel en de Orval wou ik mijn madam de beginselen van het edele biljartspel bijbrengen. Het moet gezegd, het is een zeer aandachtige leerlinge... ik ben daar afgedroogd dat het niet mooi meer was. Stekske met de keu en vol effect op rechts, bandje of drie meepakken en een mooie pot van een verloren gewaande bal, ge noemt het en ik heb het gezien.
En dan dat gemaakt lief verontschuldigen, ik krijg daar hartkloppigen van. Misschien moet ik volgende keer maar eens Tractorpulling proberen tegen mijn vrouw, misschien maak ik dan een kansje.

Gisteren hadden we dan weer hoog bezoek uit Frankrijk. Fred, Noëlla en de dochtertjes kwamen langs. We zijn naar ribbetjesrestaurant Amadeus II geweest en hoewel Fred niet bijzonder gek is op ribgedoe heeft hij toch ferm bijbesteld ;-) Ook de meisjes waren allevier erg lief en braaf, dat scheelt ook al een slok op een borrel natuurlijk. Als beloning voor hun flinkzijn reden we nadien naar de indoor-speeltuin van Deinze, waar Vic ondertussen al een tafel voor ons bewaarde en deze als een hondsdolle wolf beschermde. Al kan het feit dat er een donker Kasteelbier op stond er ook wel iets mee te maken hebben. Echt waar, het was een plezante dag. Veel tetteren en tateren, voor serieuze dicussies hadden we geen tijd.
Noëlla et Fred, encore merci pour cette belle journée et à bientôt!

Straks gaan we met mémé en de "Drongen Branch" eten in Italiaans restaurant La Bussola aan de Dampoort. U ziet het, ons leven is één groot treurspel maar we slaan er ons wel door. Toch bedankt voor het medeleven.

edit om 17.50u: Was het in orde op restaurant? Ja, het was in orde op restaurant. Na een apérootje nam mijn madam een Trio van carpaccio (zalm, tonijn en rund) en nadien een Saltimbocca. Ikzelf, want ik mocht ook kiezen, nam als voorgerecht een schotel van zeevruchten en nadien eveneens de Saltimbocca. Hou uw commentaar voor u. Ik was zo stout te vragen of ze voor mij een sabaglione (sabayon damme zeggen) konden maken als dessert. Awel, chapeau voor de zaak want ondanks het feit dat die helemaal niet op de kaart stond en het wel redelijk druk was in het restaurant, kreeg ik me daar een glas heerlijk turbo-caloriedessert! Om duimen en vingers van af te likken.
En nu... ons avondaperitiefke klaarmaken.


Cool runnings,
Emmanuel



2 opmerkingen:

Anoniem zei

charmantes personnes belles petite familles

Anoniem zei

Il existe quelque part dans les cieux
Un petit ange merveilleux Qui a pour seule occupation
De nous prêter attention
Quand mal est notre coeur
Quand vacille le bonheur
Quelques grains de Je t'aime
je lui ai demandé
D'aller te visiter.

Et de son nuage
Il t'enverra ce message
Accompagné d'un petit baiser
pour te souhaiter une bonne journée
noella