10 februari 2008

Puur ongeloof en droefenis treft ons.





Consterna-tie alom en alweer toen ik deze ochtend de mededeling zag op mijn broer's MSN-nickname.


Hij had gisteren bezoek van, hou u vast, ne sos! En, hou nu iemand anders vast, hij gaat daar nog ferm bubbelkes mee drinken ook! Aaaaaaaaargh's en Whhooaoaooaoaargh's waren hier ten huize niet uit de lucht, dat ziet ge van hier. En dàt is dan het klein broerke dat ik vroeger in mijn bed liet slapen terwijl ik onder het bed kroop (broertje had zijn "saarzekes" op de grond gegooid), of dat van mij gerust alle wieltjes van mijn autootjes mocht bijten, of dat bij mémé en pépé steevast meer kjem kreeg dan mij. Ik heb daar nooit iets van gezegd, integendeel. Slechts één beschrijving dringt zich nu echter op: ondankbaar snertjong! Ja, ok, het is een neef van mijn schoonzus, maar dat is wat mij betreft de enige verzachtende omstandigheid. Volgend jaar een huwelijksbootje in het vooruitzicht en dus beetje pootje-geven aan 't vrouwke... Tjonge jonge. In wat voor een gezin gaat mijn petekind opgroeien vraag ik u, 't is maar waar het wiegje gestaan heeft, hé. En dan zijn zus, dat schaapke moet duidelijk uit een sterk soort hout gesneden zijn. Sjapoo damme zeggen.

Aan alle mensen die wél van goeie wil zijn, prettige zondag nog.

Emmanuel



5 opmerkingen:

Anoniem zei

ik voel mij verantwoordelijk voor dat onbetamelijk gedrag!!! maar het is too little too late zeker??? ik wil de sleutel van mijn huis terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Emmanuel zei

En nooit meer hespenrollekes, hé , ma?!
Take that, broer!

Brô zei

Ode aan de diversiteit / Drongen 10feb2008:

Een vriendenkring is als een tuin, hoe meer variatie, hoe mooier die bloeit. Bon, bij zoveel zondagse wijsheid smelt zelfs Rik Torfs, ook zo'n groot denker. Ik weet natuurlijk niet hoe men ten oosten van Gent traditioneel denkt, maar wij van 't westen laten ook andersgeSTEMden toe in de omgang. Meer nog: wij steken de hand uit (god weet wat er misschien invalt), op 't oecumenische af, voorwaar. 't Zijn echt wel goeie vrienden. Kameraden plegen wij dan te zeggen. MAAR DAT VAN DIE HESPEROLLEKES IS ER ECHT OVER. ... hé..?..Ma?

Emmanuel zei

"Gedane dingen nemen geen keer".
Deurke toe voor de hespenrollekes, sorry.
En de webmuis heeft altijd gelijk, dat zou GIJ toch moeten weten ;-)

Anoniem zei

En dan moet je wel weten dat diegen die deze blog schrijft wel met een dvd speler/recorder in zijne pc zit van nen echte SOS, ikzelf dus. Maar beste vrieden, kameraden en anderen, zolang we maar gelukkig zijn ...

Groetjes Steven
hasta siempre