17 mei 2008

Florine is jarig!




Vandaag was het zes jaar geleden dat mijn tweede dochtertje geboren werd en gezegend werd met de namen Florine Jeanine Jacoba Fernande Hendrika. Ik herinner het me nog alsof het gisteren was, zware tijden hoor. De tv in de kamer van Sandra mocht niet te luid staan, de koffie leek werkelijk nérgens op, dat bubbelbad waarin mijn vrouw zat te puffen en te hijgen maakte een vervelend lawaai, de boekskes waren in geen tijd uitgelezen, ik kon niet op mijn gemak naar 't gemak want mevrouw moest weer eens dringend... Ik zeg het u, zwaar zwaar zwaar!

In de namiddag, vandaag dus, hadden we dan afspraak in de Vierhoekhoeve te Gijzenzele, voor het verjaardagsfeestje van Florine en Laetitia. Er waren daar geiten, kippen, zwaluwen, konijnen, cavia's, ezels en vrienden van ons. Mijn kleine broer had zijn stam ook meegebracht en "ons ma" was er ook bij. Het werd een gezellige bende, de kinderen hadden de lol van hun leven en sommige van onze vrienden zagen met hun eigen ogen dat onder een kip niet altijd een isomo-schaaltje ligt! Wat een wereld ging voor hen open, zeg. Gelukkig kennen ze meer van drinken, ha ja anders zouden ze onze vrienden niet zijn ;-) Op het einde gingen sommige kinderen ook nog een kijkje nemen in de koeienstal en de melkerij. Daar stonden magere koeien, halfvolle koeien, volle koeien, spijtig genoeg geen chocoladekoe. Geen enkele mini-boer(in) was bang om de uier eens vast te nemen en zelf een beetje te melken. Zelfs Florine, nochtans niet zo "animal minded" aaide zeer voorzichtig een koe. Toen één van de koeien van heel nabij gemonsterd werd maar plots een gezonde dosis ontlasting produceerde was voor onze kleinste de lol er wel wat af en verkoos ze toch maar terug te keren bij mama voor de chocolademelk van de boerderij...
Het was, mede dankzij de aanwezigheid van de vrienden, een geslaagde dag, de regenbuien namen we er met plezier bij!

Cool runnings,
Emmanuel

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo mooie badmuts,
Toffe namiddag voor de kids.
Hebben er echt van genoten - ikzelf ook, ben eens met de madame gaan shoppen zonder het gekwijt van de gasten (er bleef evenwel nog een beetje gekwijt over van onze madame). Enfin, we hebben daar ook nen koffie en chocomousse gekregen (had ik niet verwacht) en nadien nog nen goeie appelsap en nen kir (moest hem ook niet betalen !!!) - ONGELOOFELIJK !!!!
Deze morgen en vanavond onze kids hun eigen gemaakte brood opgegeten (gelukkig gemaakt vooraleer ze met hun handen in de koeiedrek, schapedrek en andere aanverwanten zaten - LEKKER, ECHT LEKKER (ga mijn vrouw naar de cursus brood bakken sturen).
Voila Emma, nen dikke merci en nen dikke bees aan uw madame voor de invitatie. Als ge nog eens volk tekort komt, kunde oens gerust es bellen.
Veel groeten van de familie uit Wetteren (Kilian en Dieter).

Anoniem zei

leuk dat kinderen nu beseffen dat de wereld geen supermarkt is!
de hamvraag is echter" WIE is gaan lopen met het brood van "ons ma"????