27 februari 2012

Florine en de "mooie vlinder"



Mijn jongste lieveling kwam vandaag met een huistaak aandraven: "Zoek op het internet een dier en teken het na op je tekenblad"
Florine vloog aanstonds naar de pc van mama en papa en tokkelde dat het een lieve lust was, ze ging naar Google Afbeeldingen en bracht de zoekterm "een mooie vlinder" in. Ik keek liefdevol en fier mee over haar schoudertjes, maar wie schetst mijn verbazing en enig ongemak bij het verschijnen van bovenstaande foto als derde keuze voor "een mooie vlinder"?! De vetzakken onder jullie die mij niet geloven zullen merken dat ik niet lieg ;-)
Toegegeven, de natuur heeft al veel lelijkere vlinders geproduceerd maar deze was waarschijnlijk niet het model waar Florine naar zocht.

Het kind proestte het uit van 't lachen en keek met ondeugende oogjes naar haar papa (die een beetje met de bek vol tanden stond), de hilariteit had mama ook al uit de keuken gehaald en die kon enkel de lippen eens hard op mekaar knijpen en de wenkbrauwen fronsen...

Om alles gauw weer goed te maken zei Florine zeer gevat en met een knipoog tegen haar mama: "wacht efkens, ik zal eens een mooie jongensvlinder intikken, misschien komt dan wel een blote vent voor u tevoorschijn!"
Mama's gezicht klaarde al helemaal op.


Cool runnings,

Emmanuel

1 opmerking:

Emmanuel zei

Ondertussen is de keuze gevallen op een goudvis in een bokaal. Iets zegt me dat dit een veilige optie is...