15 februari 2012

"Ikke, ikke, ikke en uwe kleine kan stikken"



Vandaag reed ik hier in Heusden voorbij basisschool De Klaver en zag er een boel kindertekeningen aan de schoolpoort hangen. Het bleken tekeningen te zijn met daarop een vriendelijke vraag (of wordt het stilaan een smeekbede?) om "niet meer voor de schoolpoorten te parkeren".

Kijk, dan kan ik al eens geïrriteerd raken.

Niet door die kindjes, helemààl niet, wel door die ouders die het als vanzelfsprekend vinden dat hun kind tot aan de eerste stoeptegel van de school moet gevoerd worden en daardoor het vlotte verkeer en de veiligheid rond de school in het gedrang brengen. "Mijn kind is belangrijk, het uwe zal zijn plan wel trekken". Wie zegt dat ze überhaupt aan uw kind denken natuurlijk...

Idem dito aan de school van mijn hart (tadaaaa!), de Gemeentelijke Sportbasisschool: parkeren op de groene verkeersdrempel, parkeren op de plaats voor mindervaliden of gewoon dubbel geparkeerd staan, aan gekke snelheden over het zebrapad razen op weg naar hùn school en onderwijl vergeten dat andere kinderen in het midden van datzelfde zebrapad moeten halt houden,..., make your choice. De weinige haren die moeder natuur én mijn echtgenote mij nog laten staan ervan recht.

Ik weet het: "wie zonder zonde is, werpe de eerste steen" zei ooit iemand die na een lekker wijntje en ocharme wat brood het tijdelijke voor het eeuwige moest laten, voor de mensheid zogezegd maar die mensheid heeft hem nog niet veel blijk van dankbaarheid getoond; anyway de ouders die zo asociaal en hardleers zijn verdienen stilaan de eerste steen door hun voorruit.

En dan nog gauw even een dienstmededeling voor mensen van basisschool De Parel in de Steenvoordestraat: het gaat een paar maanden gezellig druk worden in jullie buurt eens de werken voor afbraak van huisnummer 1 en de bouw van, nog maar eens, meergezinswoningen gestart zijn. We zullen eens aan jullie denken...


Cool runnings,

Emmanuel

Geen opmerkingen: