26 november 2010

Barista

Een barista is een persoon die het maken van espresso en andere aanverwante koffievariaties op een hoger niveau probeert te tillen. De meest gekende vorm van deze "kunst" is de zogenaamde latté art maar andere koffiebereidingen komen even vaak voor.Dat is iets wat ik ook allang wil doen en op Horeca Expo editie 2010 zag ik eindelijk mijn kans schoon om me in te schrijven voor een tweedaagse cursus in mei van volgend jaar. Op de stand van Nutricia mocht ik daar bovenop nog zelf eens proberen enkele kopjes klaar te maken onder de bereidwillige leiding van Jan, de Nuricia vertegenwoordiger die bij ons op de firma komt en meedeed aan de Gouden Portafilter 2010. Wauw!


Ik kan niet wachten om te kijken en te leren, koffie is mijn passie (na mijn madam en dochterkes natuurlijk).


Cool runnings,



Emmanuel

Geen opmerkingen: