31 mei 2010

Als smoelkes andere smoelkes zoeken.


Het alomgeprezen of verguisde Facebook, bij ons beter gekend als Smoelenboek, klopte mij dit weekend weer maar eens lichtjaren achteruit in de tijd. Inderdaad maten en matinnekes, het regende plots vriendschapsverzoekjes van oud-klasgenoten uit mijn leuke tijd op de RBS en RMS in Gentbrugge. Zeggen dat ik er vorig jaar nog binnenstapte met de vraag of ze een archief van klasfoto's hadden...

Afin, een hele hoop smoelkes die andere smoelkes opzochten. Leuk. Het moet gezegd, de tijd is voor sommigen wel erg mild geweest, anderen liggen waarschijnlijk in hetzelfde laatje als ondergetekende :-) Ik vind het ook steeds verwonderlijk hoe snel zo'n namenverzameling aangroeit. Waarom herrinner je je iemand nog? Herinner je je een gezicht of eerder een naam?

Het was natuurlijk ook een leuke school, erg open van omgeving en van geest. Enkel de latere juf van "technische activiteiten vrouwelijk" mocht ik niet zo maar dat moet wel wederzijds geweest zijn, kan niet anders. Macramé knutselen, keukenschorten stikken, bwurk, niks voor mij.

We zijn er onlangs naar een openschool-dag geweest om er alvast eens info te zoeken en sfeer te snuiven voor als de oudste van mijn twee babes erheen zou gaan. Het voelde raar maar gezellig, een echte kleine grote school.
Op de schuine foto hierboven de bewuste smoelkes van 1 Moderne B, lach niet zeg ik u!
Cool runnings,


Emmanuel

1 opmerking:

Anoniem zei

niet lachen zegt ge???
probeer dat maar eens!!!!!!!!!!!!!