31 augustus 2008

Laatste week-end, zwaarste week-end.

Morgen gaat het nageslacht (eindelijk) terug naar school. Iedereen hier in huis kijkt ernaar uit...Iedereen.

Het laatste week-end van de vakantie is er eentje geworden waarvan de lever nog wat zal moeten bekomen, vrees ik. Vrijdagavond waren we te gast bij Michel en Marleen voor het feestje van Cécilia en Treeze. Leuke boel daar in die grote tuin, lekkere bbq ook nota bene. Cécilia is een lief meisje, Treeze is een mooi meisje (waarschijnlijk ook wel lief hoor).
Onze resident-brother-in-law verzorgde de strepen muziek en iedereen was zeer tevreden over zijn werk ;-) Als 't goe is zeggen we 't ook hé Dave! Het gaf af en toe een raar gevoel om mensen terug te zien die mij kenden van toen ik nog maar nipt zindelijk was. Zo fier als een gieter toonde ik zeer laat op de avond mijn vorderingen op dat vlak.
Gisteren schoven we dan weer onze voeten onder tafel bij mémé, voor de traditionele einde-vakantie kaas en wijn en wijn en wijn. Meer dan genoeg zoals gewoonlijk. En genoeg stinkende kaaskes weer mee naar huis... Ik denk dat we voorlopig geen last zullen hebben van zwerfkatten, muizen en Bulgaarse dievenbende's... Onze frigo is momenteel een ware aanslag op de olfactieve delen van ons lichaam.
Vanmiddag, als kers op de taart, naar de verjaardagsdrink en -paëlla van mijn oude schoolkameraad Toon. Het was een eeuwigheid geleden dat we mekaar nog gezien hadden en ik verwachtte mij aan een man van 40, getekend door het leven, de droefeniskringen om de ogen, enkele kilo's zwaarder, enkele haren lichter, ...Ik kreeg gelijk ;-)
Het was een hartelijk weerzien en ik heb me goed geamuseerd met zijn bende vrienden uit Mechelen. Sommigen hingen aan mijn lippen toen ik enkele van onze betere frapatsen vertelde, Toon bloosde zelfs niet. Tja, ook wij zijn ooit jong en strak van vel geweest. Man, dat waren nog eens tijden. Het deed me plezier te zien dat zijn huidige vriendenkring ook niet bepaald een bende droogstoppels is, getuige daarvan een verhaal over "ijsblokskes doorgeven" dat mij ter ore kwam. Niet voor publicatie vatbaar, ik zweer het u!
Bovenal moet ik toegeven dat mijn maat nog niets veranderd is van ingesteldheid, lollen en grollen all the way. Zo hebben we 't graag en zo zijn we graag.
Bedankt voor de leuke dag copain...

Cool runnings,
Emmanuel

2 opmerkingen:

Anoniem zei

regeneratie receptoren zegt ge? die van ons kunnen wel tegen een stootje .....
meme

Unknown zei

laat me toe even te zeggen : dank je dat je er was. Je aanwezigheid gaf meer dan kleur aan de viering van 40 jaar en heeft me doen stilstaan bij hoeveel van wat ik nu ben worm heeft gekregen de periode dat we samen optrokken ....

maar ook godverdomme: die mannen in mechelen dachten dat ik een brave communieziel was uit mechelen, maar nu denken ze daar wel even anders over :-).

Happy Travels

Toon