21 augustus 2008

En wat hebt gij zoal gedaan?


Ondertussen al weer een pak leutige dingen gedaan, haja want wij zijn een leutige familie.
"Ons Miranda zegt altijd: pa, gelijk gij leutig kunt zijn... awel zo kunt gij leutig zijn"
Hebben nog maar eens een pretparkske meegepikt, het Seaparck in Brugge. Ik weet het, er staat nog een koningsnaam voor maar ben nie zo royalist. Ben een muil gezet door een zeeleeuw! Alles voor de foto newaar. Sandra werd maar een ietsiepietsie mottig in het reuzenrad, de meisjes gilden het uit van de pret. Dankzij het kwaliteitsblad Libelle kregen we nog een ferme picknick cadeau, inclusief bonnetjes voor een koffie. Moet ge mij geen één plus één keer zeggen natuurlijk. Groot was de ontgoocheling te merken dat het om Java Koffie ging. Het kartonnen bekertje smaakte lekkerder dan de vloeibare asfalt die erin zat.
Na het pretpark had ik het geniale idee om naar de stad Brugge zelf te rijden. Geniaal inderdaad. "Ons Miranda zegt altijd: pa, gelijk gij geniaal kunt zijn... awel zo kunt gij geniaal zijn"
Stond daar op het Zand niet een knalrode promobus van de brouwerij Palm?! Ja, daar stond een knalrode promobus van de brouwerij Palm! GRATIS Palm voor iedereen. Iets wat ik ooit eens in een droom geroepen heb... We zijn achteraf bekeken nog goed thuisgeraakt ;-)

Vorig weekend namen we dan weer deel aan het wereldvermaarde Pétanquetornooi van Omnisportclub Heilig Huizeken. Hulde aan de organisatoren, waarvan er eentje zelfs zonder verpinken zijn uurwerk kwijtraakte op het slagveld. Dit jaar mocht het tornooi zelfs enkele vip's verwelkomen zoals Dave, Sil, Caroline, Lotte, papa en Leander. Al dat geweld "uit den vreemde" was echter niet opgewassen tegen het verschroeiende spel van vele habitués. Mijn ma had allang gezien dat voor onze beide teams geen rozen weggelegd waren. We hadden moet luisteren , ik weet het. We hebben een leuke namiddag gehad en da's het voornaamste.
Ik ben me stilaan al aan het opladen voor de Mellhoekkermis, jaja het gaat vooruit hier in ons dorp, feesten als de beesten! Gedenk mij in uw gebeden.
Cool runnings,
Emmanuel

3 opmerkingen:

Anoniem zei

geen medailles? geeft niet, daar in China ook niet en ze hebben minder leute dan wij!!de fotos van de " morning after" spreken ook voor zich, met dank aan boer en tuinder.... ma

Anoniem zei

Wij zijn daar vorige week ook eens geweest, in Boudewijnpark dan. 't Is er schoon en het reuzenrad dat viel heel goed mee, zelf Eddy is in de orka geweest en hij is nochthans geen fan van wilde attrakties

Zimbob zei

Hoe? Onzen Dave vertelde nog zo trots dat HIJ de grote winnaar was en dat HIJ iedereen een poepie had laten ruiken.
Maar in't geval van Dave zal dat wel letterlijk geweest zijn, die geur...