30 juni 2008

Nodig eens wat eenzamen uit (vooraleer ze zichzelf uitnodigen)

29 Juni, verjaardag van mijn schoollief-en-ondertussen-lieve-echtgenote Sandra.
Het was een mooi lang weekend in Berck-sur-Mer, ter gelegenheid van de ...tigste verjaardag van mijn eega. We hebben ons goed kunnen ontspannen en ook lekker gegeten. Gisteren in de late namiddag dan uiteindelijk, weliswaar vroeger dan voorzien, de terugtocht aangevat. We waren van plan nog iets te drinken in Buikske Rond maar zouden eerst langs huis gaan om te kijken of er kaartjes in de brievenbus zaten. Wie schetst onze verbazing wanneer we bij thuiskomst merken dat een clubje vrienden van ons gezellig zit te barbecuen op óns terras! Sabine, Hugo, Peggy en Frank inclusief de meute kleine keuters! Werkelijk àlles hadden ze van thuis meegebracht, tot de tafel en de houtskool toe. Om naar het toilet te gaan moesten ze echter terug naar huis rijden ;-)
Ik weet niet wie van ons het meest verbaasd was, maar mijn madam was allezins serieus van haar melk (in de positieve zin natuurlijk).
De bedoeling was eigenlijk dat ze versiering aan het huis gingen aanbrengen voor Sandra, veel foto's nemen tijdens hun barbecue en nadien alles netjes terug opruimen. De foto's zouden ons nadien doorgemaild worden... Viel dat even anders uit.
Maar omdat onze vrienden en wij hetzelfde levensmotto "zot zijn doet geen zeer" hanteren hebben we aan hùn barbecue en met hùn toestemming een leuke staartje gebreid. Da's een beleefde manier om te zeggen dat we nog wat gedronken hebben en gedronken hebben en gedronken hebben, nietwaar Bolleke? Als toetje kregen we later op de avond nog bezoek van mijn baas en zijn gevolg. De arme man zal zijn mening over mijn vriendenkring nu wel gemaakt hebben vrees ik. Als dat maar goed komt op 't werk.
's Avonds laat lagen we op ons bed nog wat te bekomen van de leuke verrassing en vroegen we ons af of meer mensen zo'n soort vrienden hebben. Laat ons hopen voor de mensheid van wel.
Beste Hugo, Sabine, Peggy, Tessa en Frank, nog eens een dikke dankuwel voor de te gekke avond.
Mijn grijnslachje en middelvinger moeten jullie er maar bijdenken ;-)

Cool runnings,
Emmanuel

Geen opmerkingen: