21 juni 2008

De dag NA de Kwis

Zeer onaangename sfeer hier thuis. Reden: de ploeg van Sandra is voor die van mij geëindigd en dat mag ik nu een jaar lang horen vrees ik. Eigenlijk is zowat heel het deelnemersveld voor mijn ploeg geëindigd... Inderdaad, we hadden wat je noemt een zwak moment. De avond was nochtans zo goed begonnen, met Duvel. Ach, de vragen lagen ons niet. Blijkbaar dit jaar ook geen vragen over kwantumfysica, microtechnologie, vermogensrendementheffing, Zuid-Peruviaanse gastronomie, tja als we zo gaan beginnen?
Het was ondanks alles toch een erg geslaagde avond voor iedereen. De Orval vloeide rijkelijk, enkel op het conto te schrijven van mijn madam en de vuile bende van de Lavro's. Duvel ging er ook goed vanonder, uw dienaar had daar een bescheiden aandeel in. De hoofdprijs, een ferme biermand, ging uiteindelijk naar de vrienden van "het Gezellig Samenzijn". Ze presteerden sterk ondanks mijn dreig-sms'jes, volgend jaar moet ik het anders aanpakken...
Eddy Herrebaut, onze vriend die nog steeds in het UZ van Jette ligt, had twee ploegen afgevaardigd en die trokken wonderwel hun streng. Laat ons zeggen dat ze elk in een helft van den tableau stonden.
Ook aanwezig maar volgens de teamgenoten geen bal uitgestoken, mijn kleine broer. Zoals vaak rekende hij op de ingevingen van mijn schoonzus, aangevuld met de steun van Mike en Amar op een bedje van geconcasseerde lentetomaten.

Ik ga hier afsluiten want mijn ogen vallen haast dicht, tijd voor weer een emmer koffie!

Cool runnings,
Emmanuel

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Eddy had spijt dat hij niet kom meedoen, anders had zijn ploegje nog beter gescoord. Maar volgend jaar is hij zeker van de partij, dus Emmanuel, begin alvast goed te studeren of je bent weer de laatste.

Anoniem zei

trek het u niet aan zeuneke!!! ge had tenminste respect voor de olympische gedachte!!! toch éne! deelnemer met wat cultuur...

Filip Roman zei

als je graag kwist kan ik je deze aanbevelen.