12 juli 2010

Meanwhile in Heusden...

Een mens moet zijn agenda goed bijhouden of ge ontspant u een ongeluk zeg ik! De laatste weken waren weer goed gevuld en aangezien een weekend deel uitmaakt van een week en we altijd "tot het gaatje" gaan... Maar goed dat we binnenkort naar de Lichtstad vertrekken om er, juist ja, te onspannen.


Vorig weekend was er weer eentje om in te kaderen. Benevens de traditionele vrijdagse Duvel met de vrienden uit het stamcafé ging ik op zaterdag met onze oudste dochter ook nog naar de Gallische hoeve hier wat verder in Destelbergen. Laetitia zaagt al van voor haar geboorte om daar eens heen te gaan en aangezien geschiedenis en opvoedkunde mij niet onbekend, meer nog zeer waardevol zijn betaalde ik met veel plezier de 121,02 belgische frank ingang en steun voor de vrijwilligers van de organisatie. We hebben er veel van opgestoken.


Des avonds waren we te gast op een verjaardagsbarbecue alwaar ik een zeer gesmaakte "meet and greet" had met één van mijn favoriete cartoonisten, Zimbob ook wel "the artist formerly known as onnoezel manneke!" genoemd. Naarmate de avond vorderde en vorderde en vooral vooruitging ontwikkelde onze Zim een riskante interesse voor mijn madam, de immer beminnelijke Sandra Gerritje Wajer. Deze liet zich de aandacht van de benevelde kunstenaar welgevallen, overtuigd als zij is dat het mannenvolk der aarde niet kan weerstaan aan haar charme's. Ikzelf raapte ondertussen al wat lucifers, benzine, krantenpapier bij elkaar en zocht zijn wagen op. Mijn plannen werden echter gefnuikt door de grote broer van Zim die verklaarde dat hij dat zelf allemaal nog nodig had, iets met zijn schoonmoeder ofzo... Afin, alles werd weer goedgemaakt tussen Ename blond en pint en vooral veel knuffels van de kunstenaar aan mijn adres! 't Is nen braven denk ik. ;-)


Op zondag, 11 juli, bracht ik gauw de jaarlijkse gele roosjes rond aan leden en sympathisanten die een leeuwenvlag uitgehangen hadden. Onmiddellijk nadien ging het spoorslags naar de barbecue van de VRV-vrouwen op het terrein van KFC Heusden. Een meer dan rijkelijk gevulde barbecue, jawadde dadde! Iedereen blonk van 't plezier en de buikjes stonden strak van 't bier en 't eten. Zoals het hoort dus.


Wie ongetwijfeld ook blonken van plezier en innig pril geluk waren mijn broer Vincent en schoonzus Cindy die op 11 juli één jaar gehuwd waren. Proficiat en probeer ons eens in te halen, hé!


Cool, AC-controlled, runnings,


Emmanuel

Geen opmerkingen: