08 juni 2009

Na anderhalve nacht

Oef en vooral joepie, mijn partij haalde eergisteren een fenomenale score.
Als lokaal voorzitter mag ik zelfs met trots melden dat mijn gemeente de hoogste score haalt van heel de mooie provincie Oost-Vlaanderen...
Felicitatie's alom natuurlijk en de telefoon heeft niet veel gezwegen.
Welk gevoel heb ik nu als mens, niet als politieker, na zo'n campagne en verkiezingsavond? Het gevoel dat werken met een team iets schitterends is, dat het niet steeds evident is om alle neuzen in dezelfde richting te laten wijzen maar dat het gemeenschappelijk doel dit uiteindelijk wel in orde brengt. Het gevoel dat wanneer je hard, heel hard, werkt mét respect voor andere meningen een fantastische interactie ontstaat tussen mensen van allerlei pluimage. Dat sommige mensen bereid zijn even te luisteren naar je boodschap, te reageren, te debatteren, te praten... Wanneer je één "foert" individu kan overtuigen om gewoon even na te denken over politiek (hoeft niet eens je eigen opinie te zijn) heb je al een stap gezet in de richting van, tja, een soort emancipatie.
Ongeacht het feit of mijn partij nu bij de meerderheid in het Vlaams Parlement zit of niet, iedereen heeft alles uit de kast gehaald en daar ben ik fier op.


Cool runnings,

Emmanuel

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag manu, ik vind het megacool dat uw partij gewonnen heeft
Groeten,
Jeremy

Emmanuel zei

Beste Jeremy,
bedankt voor je spontane reactie.
Ik wist wel dat je mijn blog én de partij mega vond, maar dat je het ook openbaar durfde te zeggen vind ik super ;-)

Anoniem zei

Beste rob koffie ....
Wil je ook bedanken voor de spontane reactie die ik kreeg op mijn spontane reactie ivm de nva...
Je weet daar zijn vrienden voor.
HEB JE NU AL EINDELIJK EENS NAGEDACHT OMTRENT MIJN SUPER KORTING DIE JE ME BELOOFD HEBT ALS IK KOFFIE BIJ JE AFNEEM .... VERDOMME DAT BLIJFT DUREN !!!!!!!! ... hihi ;o)

Met vriendelijke groeten
Jeremy

Emmanuel zei

Beste Jeremy,

Ik weet dat ik je ondertussen slapeloze nachten bezorgd heb door niet snel genoeg te reageren, mijn excuses daarvoor.
Wat die superkorting betreft: aan de prijs die ik reken bij uw dierbare herbergier in Heusden hou ik al met veel moeite wat over om mijn dochters één keer per jaar speelgoed te kopen, je zult dus wel begrijpen dat de korting er op korte termijn niet inzit ;-)
Of zou uitgerekend "nonkel Jeremy" die twee bloedjes van kinderen een speelgoedje ontzeggen?!