04 juni 2009

Missen als kiespijn...


't Wordt tijd dat 't gedaan is, dat het maar gauw zondagavond is... ik heb de indruk dat vele partijen wat nerveus en moe worden.
We hebben de Missen die voor kiespijn zorgen: Annelien Coorevits en Anne De Baetzelier, weinig interessant en vooral sterk in het knullig citeren van hun partijvoorzitters. We hebben de madammen die dénken dat ze Miss zijn: Freya "ben ik hees genoeg?" Van den Bossche en Caroline "moet ge die twee zien" Gennez, allebei houders van het monopolie om "met de mensen" bezig te zijn en vooral sterk in het veelvuldig plaatsen van het woord progressief in één en dezelfde zin.
En dan hebben we in de categorie mannen nog iemand die ik zeker kan missen als kiespijn: Bibendum uit Vilvoorde, die als een pastoor uit de tijd van Ernest Claes vanop zijn kansel de gelovigen bezweert vooral niet op de N-VA te stemmen! Goed op dreef den Tsjeef... Ik als naïeve klo*t dacht dat campagne voeren vooral te maken heeft met mensen overtuigen om voor jouw partij te stemmen en niet persé tegen een andere?!
Deze verkiezingscampagne leek werkelijk nergens op: veel programma's zonder inhoud, veel protagonisten met een hoog zelfbeeld, teveel water + aarde, ...
Ik weet op wie ik zondag ga stemmen, hopelijk jullie ook. Stem met verstand en overtuiging, dan kan niemand u iets kwalijk nemen. Zelfs ik niet ;-)

Cool runnings,
Emmanuel

3 opmerkingen:

Anoniem zei

het is hoog tijd dat , voor een keer, de verliezers weer niet winnen....

Zimbob zei

Goe gezegd, Manu. Hoewel ik niet dezelfde politieke voorkeur heb alste gij, kan ik me volledig vinden in je boodschap.
(zoalng het geen grote boodschap is, hee...)

Anoniem zei

waarom niet:)