23 juni 2013

Maak plaats voor de artiest!




De jongeman aan mijn zijde, foto hierboven, gaat door het leven met de eretitel "Schoonbroer van Emmanuel". Er zijn zo maar vier gelukzakken.
Betrokkene hoort ook wel thuis in de categorie "hoekske af en superleutig" en durft in zijn vrije minuten al eens een muziekstukje, fotocompositie, filmpje of tekstje plegen.
Toen ik deze ochtend op zijn Smoelboekpagina zat las ik het prachtige stukje proza dat ik hieronder ter meerdere eer en glorie van de taal van Vondel plaats. Lees ende geniet, gij allen.

 
Lief klein egeltje ik reed over je heen
Nu zit er thuis een egelvrouwtje helemaal alleen
Lief klein egeltje daarstraks was je nog blij
Je was nog wormpjes aan het eten, nu niet meer, het ligt aan mij.
Lief klein egeltje jij kleine kapoen...
 
Wat deed jij op het fietspad, je zal het nooit meer doen
Lieve kleine egel,'k meen het echt onvervalst
ik heb je werkelijk niet opzettelijk..platgewalst
Lief klein egeltje dit is niet amusant
'k duwde je neusje in je schedel met mijn buitenband
Je was de sterkste en de slimste in de egelfabriek
'k snap dat je kinders mij sorteren onder 'antipathiek'
Lieve kleine egel, 'k neem je mee naar huis
'k stop je bekje vol met nootjes, 'k zet je neer voor de buis.
Lieve kleine egel, sta me toe, ik maak het goed:
naar de VDAB ga'k in't vervolg wel te voet.
 
 
 
 
Cool runnings,
Emmanuel 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

meer van dat!

Anoniem zei

Misschien komt dat in orde, anoniem! :-)