11 juli 2012

Twee meisjes en een rood mannetje.



Vanmiddag kreeg ik mijn lieftallige echtgenote Sandra Gerritje Wajer aan de lijn die me lachend vertelde dat onze oudste dochter Laetitia samen met haar vriendinnetje Liselotte M. uit Wetteren tegengehouden werd door Oom Agent na het oversteken van een, toch wel drukke, baan. De beide jongedames hadden blijkbaar het rood verkeerslicht voor voetgangers genegeerd. De versie van de dametjes wijkt daar natuurlijk lichtjes van af. De politieagent vroeg hun gegevens op en "zou wel eens hun ouders informeren". Paniek en lijkbleke smoeltjes overvielen het olijke duo. Wat nu ge-sms't?! Laetitia probeerde als een volleerd vliegtuigpiloot met een erg brede boog richting papa te vliegen, niet zonder eerst naar mama te bellen. Kwestie van al wat te bufferen denk ik. Haar uitleg was geld waard maar ach... Was ik er bij? Neen. Kan ik er kwaad om zijn? Neen. Ik geloof haar op haar woord, maar laat dat dan wel de eerste en laatste keer zijn dat ze verstrooid oversteekt.

Begrepen, juffrouw die dit ongetwijfeld wel zal lezen?


Cool runnings,


Emmanuel

1 opmerking:

Sven Maes zei

En zo zijn de 2 meiden hun dagje samen spannend begonnen.
Liselotte belde met een iets wat bange maar toch “ik blijf stoere” stem naar mama. :-)
Mama, we werden aangesproken door de politie en ze gaan u bellen… leuke telefoon om van uw dochter te krijgen is anders. Gelukkig was het dat maar.
Bon ze hebben er iets aan beleefd maar ze moeten toch vooral de ernst van de zaak inzien.
Of die chauffeur hun nu aangaf of ze mochten doorstappen al dan niet, wat ik wel geloof als ze dat zeggen, als het rood is moeten ze stoppen.
Dat kruispunt is druk genoeg en de auto’s die daar afslaan zien de meiden niet lopen, dus best een gevaarlijke situatie.
Dat die agent hun aansprak kan ik best wel begrijpen, dat hij ze even bang maakte door te zeggen dat hij de mama’s en de papa’s ging opbellen was de kers op de taart ;-)
Papa Liselotte